פיצוי תאונות דרכים

רוב תאונות הדרכים מסתיימות לשמחתנו בנזקים קלים לגוף או לרכוש אך עדיין מדובר באירוע טראומתי עבור כל המעורבים בדבר ועשויה להוביל לנזקים עתידיים, אותם לא ניתן לחזות מיד לאחר התאונה. פעמים רבות ההחלטה להמשיך בשגרת החיים מבלי להתעכב על התאונה עשויה למנוע מרבים מאתנו לתבוע פיצוי תאונות דרכים המגיע לנו כחוק.

גם במקרים בהם המעורבים מעוניינים לקבל פיצויים עבור הנזק שנגרם להם מהתאונה, יתכן והבירוקרטיה והזמן הרב הנדרשים כדי להתקדם בתהליך יביאו אותם להרים ידיים ולהתייאש. מומלץ במקרה זה להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתאונות דרכים כדי שיסייע לנו להשיג פיצוי תאונות דרכים בהתאם לנזק שנגרם ולפי המגיע בחוק.

השגת פיצוי תאונות דרכים – תנאים ופעולות
תאונת דרכים מתרחשת לרוב בעקבות פגיעה של רכב ברכב או בהולך רגל, אך גם בעקבות תאונה עצמית, תאונה בה מעורב אוטובוס או פגיעה של נוסעים בעקבות בלימה פתאומית של האוטובוס, פגיעה מחפץ שנפל ברכב או מטריקת דלת הרכב על האצבעות ועוד.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה (1975) קובע כי כל מעורב בתאונת דרכים, לא משנה מהי מידת אשמתו בתאונה, זכאי לקבלת פיצוי תאונות דרכים. על כן, על כל אדם המעורב בתאונה מוטלת אחריות מוחלטת כלפי הנפגעים וחובת ביטוח בגין אחריות פוטנציאלית זו וכן בגין כל נזק שעלול להיגרם לנהג בתאונה עצמית שהוא עצמה גרם לה.

מי שרשאים לתבוע את חברות הביטוח עבור פיצוי תאונות דרכים הינם:
נהג הרכב, גם אם האחריות לתאונה אינה מוטלת עליו.
הולכי הרגל שנפגעו מכלי הרכב
נוסעי הרכב ששהו ברכב בעת התאונה ונפגעו ממנה
נפגעי תאונות פגע וברח
קיימים מספר תנאים מהותיים החייבים להתקיים לאחר תאונת דרכים כדי שהנפגע יוכל לתבוע פיצוי תאונות דרכים:

- איסוף ותיעוד כל פרטי התאונה מיד לאחר התרחשותה: שמות המעורבים והעדים, מקום התאונה והתנאים שיתכן וגרמו לה, החבלות הגופניות והנזק שנגרם לרכבים.

- פניה לקבלת טיפול רפואי מיידי כדי למנוע החמרה במצב הגופני ולוודא כי לא נשקפת סכנת חיים או נזק פוטנציאלי עתידי. בבית-החולים יש להקפיד לדווח בפירוט על המצב הבריאותי לפני ואחרי התאונה ולאסוף את כל החומר הרפואי הרלוונטי ובכלל זה גם את הקבלות על ההוצאות הרפואיות.

- דיווח למשטרה על התאונה כדי שניתן יהיה להפעיל את חברת הביטוח בגין תביעה לפיצוי  תאונות דרכים.

- הגשת מסמכים הרלוונטיים לחברות הביטוח ובכללם כל החומר הרפואי שנאסף לאחר התאונה, תיעוד התאונה וכן תלושי שכר אחרונים ודוחות מס הכנסה ומע"מ לצורך קבלת פיצוי תאונות דרכים.

אם אתם זקוקים לייצוג של עו"ד בעקבות תאונת דרכים, הנכם מוזמנים לפנות לעורכי הדין המיומנים של משרד ישי-פז ושות', אשר יבטיחו את שמירת זכויותיכם לקבלת פיצויים בעקבות פגיעה.